dinsdag 19 februari 2013

Twitter als aspirientje

Ik heb wel eens van die dagen...

Vandaag is er weer zo eentje. Was ik maar in mijn bed blijven liggen. Niemand had me gemist en ik had een hele hoop irritatie misgelopen. Die irritaties had ik op een ander moment dan wel weer tegen het lijf gelopen, maar af en toe je kop in het zand steken is best wel lekker.

Kan je misselijk van jezelf worden?


Ik zoek afleiding op het internet om mijn gedachten te verzetten. Maar als ik begin bij mijn Twitter-tijdlijn word ik langzaamaan misselijk van al die tweeps die hun ego proberen te boosten. Op de één of andere manier vallen die Tweets mij nu meer op dan anders en erger ik mij er nu ook meer aan: 'Kijk mij eens professioneel zijn' en 'Ik ben lid geworden van die-en-die groep (dus tel ik nu mee)', 'Lees mijn blog over groen-geruite tafelkleedjes', enzovoorts. Ik moet ineens denken aan het beeld van de kale plofkip met de hoofdtooi van Joan Franka op, dat ik gisteren heb gebruikt. Net zo toepasselijk, net zo onecht, net zo nep, fake, vals, kunstgebit.

Het grappige is dan wel weer, dat ik geheid een Tweet van mijzelf tegen kom. Zelf ben ik net zo erg als mijn collega-twitteraars waar ik zo hard tegenaan schop. Ik weet dat, maar het is altijd makkelijker om naar een ander te wijzen, dan naar jezelf.

Kan je misselijk van jezelf worden? Blijkbaar wel dus...

foto: 'Where angels cry' - Pink Sherbet Photography - Flickr.com (cc)
Is er nog iets dat me vrolijk kan krijgen vandaag? Jawel hoor: één tweetje heeft het voor elkaar gekregen om  me te laten glimlachen: "Ik vind dit briljant. Een onderzoek naar twitteravatars." van Frank Meeuwsen.
Ik naar die website achter het linkje en heb met verbazing gekeken naar een website van iemand die avatars op Twitter verzamelt en categoriseert. "Over al die twitterende mensen, hoe ze zichzelf zien en hoe ze gezien willen worden (of niet)".
Ik heb er met een big-smile op mijn gezicht doorheen gebladerd. Even de persoon los van de inhoud bekeken en mij verbaasd.

Dank je Frank voor de Tweet, dank je Albert voor je website.
You made my day!

Links


Geen opmerkingen:

Een reactie posten